ヒバリ 震災義援音楽配信プロジェクト
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PROGRAM NOTE

Studio sulla notte n. 1ーfrom "Tre studi sulla notte"ー
夜について練習曲第1番(夜についてー3つの練習曲より)

夜について練習曲第1番では、冒頭の和音がほどけて二種の和音を産み出す。冒頭の和音は不規則な時間のもと時々中断されたりするものの、和音が規則的な時を刻む。(夜についてー3つの練習曲プログラムノートより抜粋)

Studio sulla notte n.1 is based on the chord which in the first study is broken up into two chords that punctuate the writing at irregular intervals of time, while in the second articulates it in a regular period. (from Tre studi sulla notte's program note)

演奏 PERFORMANCE
大須賀かおり/Kaori Ohsuga (piano)

BIOGRAPHY

Federico Gardella
フェデリコ ガルデッラ

1979年ミラノ生まれ。ピアノ演奏をピエロ・ラッタリーノ氏、リッカルド・リザリティ、クラウス・ヘルヴィッヒ氏に師事。作曲をミラノ音楽院にてソニア・ボー氏、ローマのサンタ・チェチーリア国立音楽アカデミーにてアツィオ・コルギ氏、ミラノ音楽院でアレッサンドロ・ソルアビアティ氏に師事し、修士号を取得した。ポーランドのタンスマン国際音楽個性コンクールなどコンクール受賞歴は多数。...

Born in Milan in 1979, Federico Gardella studied piano graduating at the Conservatory of Milan with Piero Rattalino and Riccardo Risaliti and at the Universität der Künste in Berlin with Klaus Hellwig. He studied composition at the Conservatory of Milan graduating with Sonia Bo. Afterwards he has improved with Azio Corghi at the Accademia Nazionale di Santa Cecilia in Rome and at the Accademia Chigiana in Siena and with Alessandro Solbiati at the summer courses in Sermoneta and at the Conservatory of Milan, where he got his Composition Master's Degree "cum Laude". He has received various awards at national and international composition competitions, including the Tansman International Competition of Musical Personalities in Lodz. ...

さらに詳しい解説/プロフィールはヒバリhibariのblogをご覧ください
For more detailed note/bio, please go to http://hibari-charity.tumblr.com

PROGRAM NOTE

Arc Flicker
アーク フリッカー

...ワイルドで荒れるような自然を表現した。演奏家は予め定められた音を求めるのではなく、何も恐れずに、予想しなかったようなものも含め、楽譜によって起こされる様々な音を、自由に楽しみながら探し出すことが許されている。...

... multi phonics are used for their wild and unruly nature. The performer should feel free to explore (and enjoy) the full range of (perhaps unexpected) sounds that may occur when such techniques are used fearlessly and with commitment to whatever results. The piece combines wild textural material with pure melody as it explores issues of distance, proximity and gesture.

演奏 PERFORMANCE
間部令子/Reiko Manabe (flute)

BIOGRAPHY

Benjamin Sabey
ベンジャミン セイビー

カリフォルニア大学サンディエゴ校にてロジャー・レイノルズにて作曲を学び、2009年博士号を取得。2009年バーロウ寄付委嘱、ロワイヨモンのドメンヌ・フォルジェ賞を受ける。ウェルスリー、ジューン・イン・バッファロー、アスペン音楽祭などで、ブライアン・ファニホウ、ヘルムート・ラッヘンマン、アルヴァン・ルシエ、クリストファー・ルース各氏に作曲を学ぶ。最近は東京のオーラJアンサンブルのためにソプラノ、篳篥、打楽器のための曲を書いた。

In 2009 Benjamin Sabey received a PhD from the University of California, San Diego where he studied primarily with Roger Reynolds. Recent awards include a 2009 Barlow Endowment Commission and the Royaumont Prize of Domaine Forget. As a fellow of numerous conferences including Royaumont, Wellesley, Domaine Forget, June in Buffalo and Aspen, he has had lessons and master classes with a wide range of the world's leading composers such as Brian Ferneyhough, Helmut Lachenmann, Alvin Lucier and Christopher Rouse. Current projects include a commission from the Tokyo based ensemble Aura-J for soprano, hichiriki and percussion.

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